Lab 9.2.7 mengatasi masalah dengan jaringan utilities

conclution of this Lab are:

- What type of troubleshooting technique is your best option when troubleshooting wireless networks, wired networks and networks that use both?
A divide-and -conquer technique
- What do inactive LEDs potently indicate?
a. device failure
b. port failure
c. cabling issues.
- You are troubleshooting a Linksys ISR. What do the following LED lights indicate?
Solid Green –
Solid green indicates that a device is plugged into the port but no traffic is flowing.
Flashing Green –
Flashing green indicates the device is plugged in and receiving traffic.
Amber –
Amber indicates the device is making adjustments to the way the port is operating.
No Light –
No light indicates that nothing is plugged into the port, or there is an issue with the wired or wireless connection.
- There are several issues to watch for in cabling. List and explain each.
a. Be sure to use the correct type of cable. Two types of TP cables are commonly encountered in networking: Straight-through cables and Cross-over cables. Using the wrong type of cable may prevent connectivity.
b. Improper cable termination is one of the main problems encountered in networks. To avoid this,cables should be terminated according to standards. Terminate cables via 568A or 568B termination standard Avoid untwisting too much cable during termination Crimp connectors on the cable jacket to provide strain relief
c. Maximum cable run lengths exist based on characteristics of the different cables. Exceeding these run lengths can have a serious negative impact on network performance.
d. If connectivity is a problem, verify that the correct ports are being used between the networking devices.
e. Protect cables and connectors from physical damage. Support cables to prevent strain on connectors and run cable through areas that will not be in the way.


Kesimpulan dari lab actifity ini adalah:
- Apa jenis teknik pemecahan masalah merupakan pilihan terbaik anda ketika troubleshooting jaringan nirkabel, kabel jaringan dan jaringan yang menggunakan keduanya?membagi-dan-menaklukkan teknik- Apa yang tidak aktif potently LED menunjukkan?a. kegagalan perangkatb. port kegagalanc. kabel isu.- Anda adalah sebuah masalah ISR Linksys. Apa lampu LED berikut menunjukkan?Solid Green -Solid hijau menunjukkan bahwa perangkat dicolokkan ke port tapi lalu lintas tidak mengalir.Hijau berkedip -Berkedip hijau menandakan perangkat tersambung dan menerima lalu lintas.Amber -Amber menunjukkan perangkat ini membuat penyesuaian dengan cara port operasi.Light Tidak -Tidak ada cahaya menunjukkan bahwa tidak ada yang terhubung ke pelabuhan, atau ada masalah dengan kabel atau nirkabel koneksi.- Ada beberapa isu untuk menonton dalam kabel. Daftar dan jelaskan masing-masing.
a. Pastikan untuk menggunakan jenis kabel yang benar. Dua jenis kabel TP yang biasa ditemui dijaringan: Straight-melalui kabel dan Cross-over kabel. Menggunakan jenis kabel yang salah dapat mencegah konektivitas.b. terminasi kabel yang tidak benar adalah salah satu masalah utama yang dihadapi dalam jaringan. Untuk menghindari hal ini, kabel harus diakhiri sesuai dengan standar.Hentikan kabel melalui standar pengakhiran 568A atau 568B Hindari terlalu banyak menguraikan kabel selama pemutusan Crimp konektor di jaket kabel untuk menyediakan bantuan strainc. Maksimum panjang kabel menjalankan ada berdasarkan karakteristik kabel yang berbeda. Lebih menjalankan ini panjang dapat memiliki dampak negatif serius pada kinerja jaringan.d. Jika konektivitas masalah, pastikan bahwa port yang benar yang sedang digunakan antara networking perangkat.e. Melindungi kabel dan konektor dari kerusakan fisik. kabel Dukungan untuk mencegah ketegangan pada konektor dan jalankan kabel melalui daerah yang tidak akan di jalan.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Lab 4.2.5.5 Calculating a VLSM Addressing Scheme

Lab 7.3.3 Configuring and Testing the Rapid Spanning Tree Prototype

Lab 5.2.3 Configuring RIPv2 with VLSM, and Default Route Propagation